FANDOM

Polish version

Broń biologiczna - jedna z broni masowej zagłady, jaka była używana w czasie Wielkiej Wojny Światowej i której niemal wszystkie sztuki zrzucono lub wystrzelono w trakcie Dnia Zagłady, jaki się zdarzył 20 marca 1950 roku. Broń biologiczna jest równie stara co ludzkość, jednak jej pełną rozbudowę rozpoczęto w czasach Zimnej Wojny.

Historia

Broń biologiczna została po raz pierwszy użyta na pełną skalę na polach bitwy Wielkiej Wojny Światowej, choć jej najbardziej śmiercionośne wersje wprowadzono w latach 20. XX wieku. Niemniej istniały prymitywniejsze wersje, jak chociażby wąglik czy czarna ospa, ale również i dżuma. Wypuszczanie plag powstrzymano w wyniku rozejmu verduńskiego zawartego 11 września 1930 roku i trwającego niemal 9 lat. Po ponownym rozpoczęciu wojny bojowe środki biologiczne wypuszczono ponownie. Do najtragiczniejszej należy Hiszpanka, jaka przetrzebiła niemal połowę populacji na świecie. Była opracowana w Hiszpanii i wypuszczona na front z Francją, stąd też jej nazwa. Po tym wydarzeniu nastąpiły pewne hamulce moralne, w wyniku których broń biologiczna skierowana na miasta była już tylko straszakiem na wroga, który nic sobie jednak z tego nie robił.

Kiedy w roku 1950 doszło do straszliwego wydarzenia jakim był Dzień Zagłady wypuszczono niemal wszystkie środki biologiczne na większe miasta i bazy. Niestety plaga zmutowała w wyniku nowych warunków nowego świata i szybko ludzkie zwłoki lub ocaleli kryjący się po domach przed wojną i apokalipsą zmienili się w odrażające mutanty lub nowe zwierzęta. Materiał genetyczny ludzi, według wielu osób jakie apokalipsę przetrwały, był dla natury w tamtym czasie najpowszechniejszy do eksperymentowania, dlatego wiele nowych bestii powstało z ludzkich zwłok. Ci co ocaleli na powierzchni zapadli w letarg po czym cofnęli się w rozwoju i razem z innymi mutantami stworzyli sobie nowe gatunki.

Rodzaje

  • Hiszpanka
  • Pruska Gorączka
  • Rosyjskie Oziębienie
  • Plaga Umysłu Zombie
  • Dżuma
  • Zaraza Szczurzego Umysłu
  • Wąglik Primus
  • Patriarcha Tyfus