FANDOM

Polish version

Template:OrganizacjaCentrum - najpotężniejsza frakcja w powojennej Warszawie. Razem z Parlamentem z Wiejskiej i Pilotami z Okęcia są razem siedzibami polskiej powojennej władzy. Frakcja ta rządzi jedynie na terenie Starego i Nowego Miasta, potocznie zwanego Starówką, a mylnie przez cudzoziemców - Starym Miastem.

Historia

Gdy 20 marca 1950 roku Warszawa została zniszczona niemiecką bronią atomową, zarażona biologiczną i skażona chemiczną mieszkańcy Starego i Nowego Miasta zdołali się skryć w tunelach i kanałach, a także na stacji metra Stare Miasto. Mieszkańcy zdołali się jakoś urządzić. W tamtym czasie zarząd podzielił się na dwie frakcje: Stare Centrum zajęło tunele pod Starym Miastem, zaś Nowe Centrum - podziemia Nowego Miasta. Tereny te, choć skonfliktowane ze sobą razem jednak walczyły przeciwko zagrożeniu ze strony mutantów. Dlatego 14 kwietnia 1968 roku postanowili się zjednoczyć jako jednolite Centrum i razem stanąć przeciwko zagrożeniu ze strony mutantów.

Początkowo nowe istoty niebywale mocno dawały w kość, ale to się opłaciło - dzięki znalezionym na powierzchni technologiom udało się nie tylko przegnać mutanty, ale też zniszczyć ich gniazda. Wkrótce podjęto decyzję o próbie odzyskania powierzchni, co się opłaciło, gdyż zaczęła rosnąć populacja Starego Miasta. Powierzchnię zamieszkali bogaci, lecz wkrótce postanowiono rozpocząć budowę kopuły nad obydwiema częściami nowego miasta, znanego teraz przez wielu jako Stare Miasto w Warszawie. Centrum oddało plebsowi Skarpę, a nieco bogatszym betonowe domy na Wałach, terenach dawnych murów warszawskich.

Współcześnie zarówno powierzchnia jak i podziemia są doskonale rozbudowane. Centrum kontroluje wszelaki handel przez Wisłę w swoim regionie oraz okoliczne ruiny przedwojennej stolicy Polski. W ramach traktatu z lat 80. XX wieku Centrum, Parlament i Piloci tworzą razem struktury administracyjne władzy polskiej. Na Zamku Królewskim przebywa polski prezydent i Rada Ministrów, z jej Prezesem na czele. W budynku parlamentu na Wiejskiej zbiera się Sejm i Senat III RP, a na terenie Okęcia-Lotniska funkcjonuje sztab.

Władza

Władza Centrum to republika federalna, składająca się z dwóch organów - Starego i Nowego Centrum. Stare Centrum to Stare Miasto, a Nowe Centrum to Nowe Miasto. Obie frakcje mają u siebie rozwinięte struktury demokratyczne, jedną walutę, wolne sądy, konstytucję, wolność słowa i wyznania oraz mają jedno wojsko. Władza Centrum pełni swego rodzaju rolę władzy wykonawczej powojennej Rzeczypospolitej Polskiej. Jest też jedna policja, ale są odrębne struktury w administracji - w Starym Centrum są jednomandatowe okręgi wyborcze i referenda, w Nowym Centrum panuje wąska grupa ludzi bogatych i związanych z kościołem oraz z Wojskiem Polskim. Istnienie możliwości politykowania przez biednych nie ma tam żadnego miejsca, zwalcza się też wszelkie ruchy komunistyczne i socjalistyczne, w przeciwieństwie do Starego Centrum.

Wojsko

Wojskowi to przede wszystkim zaprawieni w bojach stalkerzy, a ze względu na brak zagrożeń ze strony innych frakcji walczą z mutantami i szalonymi robotami. Ich kwatera główna jest w dawnej Bazylice Archikatedralnej św. Jana Chrzciciela, wyganiając stamtąd kościół. Budynek ten jest wielopoziomowy, a na tyłach ma park maszynowy. Żołnierze tej frakcji noszą całe czarne stroje ze srebrnym opancerzeniem i pomalowaną flagą Centrum na karapaksach, co ma oznaczać że są z Centrum.

Ciekawostki

  • Wielu ludzi myśli że Centrum jest ze stacji metra Centrum, co jest oczywiście nieprawdą, gdyż tam władzę mają Centryści.
  • Mieszkańcy Starego Miasta gniewają się jeśli na Nowe Miasto powie się o nim, jako o części Starego Miasta, niemniej jest to jedno miasto na powierzchni i pod ziemią, znane jako Stare Miasto w Warszawie.