FANDOM

Polish version

Broń chemiczna - jeden z typów broni masowej zagłady, użyty przez dwa bloki polityczno-militarne, jakie rywalizowały ze sobą w Wielkiej Wojnie Światowej. Początkowo broń ta wypuszczana była na froncie, jednak później wielu postanowiło wypróbować ją również na bezbronnych cywilach. Powoduje liczne poparzenia skóry, a nawet otumanienie, psychiczną niestabilność i oślepienie. Broń ta najpowszechniej została użyta w Dniu Zagłady 20 marca 1950 roku, kiedy to wymiana ognia między obydwoma sojuszami w postaci broni ABC zniszczyła blisko 90% ludzkości.

Historia

Broń chemiczna weszła do użycia już na początku Wielkiej Wojny Światowej. Używana była poprzez pociski artyleryjskie, bomby i głowice weszły do użycia później - pierwsze pod koniec lat dziesiątych, a drugie pod koniec lat czterdziestych. Używane początkowo na frontach wkrótce znalazły zastosowanie jako straszak na ludność cywilną w postaci pocisków wystrzeliwanych na osady. Ludzie domagali się przerwania działań wojennych, ale władze pozostawały głuche. Najbardziej zabójczo działały oddziały niemieckie po rozpoczęciu drugiej fazy konfliktu, czyli akcji militarnych w latach 1939-1950. Liga odpowiadali wobec wroga dokładnie tak samo.

Kiedy doszło do Dnia Zagłady niemal wszystkie środki bojowe zostały wypuszczone na miasta i bazy strony wrogiej wobec posiadaczy. Chemikalia zatruły nie tylko miasta - opary przedostały się na wieś razem z opadem radioaktywnym i wirusami, po czym spadły na grunt, niszcząc plony, puszcze i pola, a także inne regiony świata. Zatrute zostały również rzeki i jeziora, a morza zostały wręcz pustymi wodami bez życia na dnie lub pośród fal. Broń chemiczna zdołała też przedostać się do zwłok i zamieniła je razem z innymi środkami bojowymi w zmutowane potwory powstałe ze zwłok zwierzęcych lub częściej z ludzkich.

Posiadacze

  • Gaz VX
  • Sarin
  • Tabun
  • Cyklon Pruski
  • Tabunar
  • Kwas pruski
  • Kwas solny
  • Chlor
  • Cyklon-Z
  • Cyklon-M
  • Gaz musztardowy
  • Iperyt