FANDOM

Polish version

Template:KonfliktWyniesienie Kombinackie (we Wspólnym Combine Ascension) to powstanie w 1:196 Terry według kalendarza nexusiańskiego (2595 rok według kalendarza ziemskiego). Doprowadziła do powstania Kombinatu, federacji faszystowskich kolonii, który odseparował się od Wspólnoty Nexusiańskiej i pokazał światu, że da się pokonać Ład i Chaos w pojedynkę.

Przebieg powstania

Coraz większe podatki w koloniach

W koloniach, które są obecnie planetami Kombinatu, a jest to siedem ciał niebieskich i ich księżyce, rosły dosyć szybko podatki. Wielu miało już dosyć i postanowiło walczyć z wyzyskiwaniem mieszkańców. Prawa kolonialne, choć istniały, nie wszędzie były wprowadzone lub stosowane.

Kiedy doszło do głodowego protestu przeciw podniesieniu cen zboża, ukarano członków protestu, a organizatorów aresztowano, lecz wzmocniło to siłę buntu w tamtym regionie. Mieszkańcy chwycili za broń przeciw swoim ciemiężycielom i rozpoczęło się powstanie, nazwane Wyniesieniem. Kombinatowi, po tak nazwało się to państwo, pomagali Czwarta Rzesza i Imperium, udzielając broni, wywiadu i uznając niepodległość kolonii od Wspólnoty.

Droga ku niepodległości

Wojna zebrała duże żniwo w stolicy kolonii - Koryncie. Bombardowano fabryki, budynki mieszkalne, dworce kolejowe, porty - nic nie oszczędzono. Na czele sił pacyfikacyjnych Wspólnoty Nexusiańskiej stanęli: Arcturus Lwowski, jako dowódca milicji korporacyjnej, która była wsparciem regularnej armii i dwójka żołnierzy "gwiezdnej I Rzeszy", admirał Oria Kalae i generał Sikte Tsar.

Z kolei liderami Kombinatu byli członkowie Rady Tymczasowej, składającą się z generałów i admirała. Generałami byli: krasnolud Orian Gai, dowódca frontu środkowego; Homo Ekos Larias Tel, dowódca frontu wschodniego; ludzka kobieta Hira Saal, dowódca frontu południowego; Rosjanin z pochodzenia Distre Oriow, dowódca frontu zachodniego i ork Lik Ekh, dowódca frontu północnego. Wojną gwiezdną dowodziła elfia admirał Opa Sahe. Ten sztab obrał nazwę Rząd Podziemny Kombinatu.

Tak zaczęła się walka tych planet o zyskanie suwerenności. Do czasu wypędzenia najeźdźców ze swoich planet Kombinat ogłosił przejęcie władzy przez Radę Wyzwolicielską. Na polach wsi Nowa Tatra doszło do wielkiej potyczki między Wspólnotą, a Kombinatem. Wtedy to siły Kombinatu były już regularną armią i zwyciężyły po raz pierwszy. Oria Kalae dowodziła siłami pierwszej frakcji, Orian Gai z kolei - drugiej.

Wojna dwóch frakcji Równowagi i interwencja Ciemnych Żywiołów Pierwotnych

W tym czasie jednak niedaleko istniały flotylle Ładu i Chaosu. Oba Żywioły Pierwotne, kierowane żądzą wojny postanowiły włączyć się do walki i podbić lokalną ludność. Kombinat i Wspólnota nie miały zamiaru podpisywać porozumienia rozejmowego ani również zawrzeć sojuszu ze sobą na ten czas. Wojna rozgorzała na poważnie. W trakcie walk z Ładem zniszczeniu uległy posiłki przysłane z głębi Wspólnoty celem spacyfikowania powstania. W tej sytuacji interweniował również Zakon Rycerzy Miecza Równowagi, którego zadaniem było zwalczanie sił obu z tych groźnych hord.

Generał Tel wiedział, że obie frakcje stanowią zbyt wielkie niebezpieczeństwo, zaproponował więc, aby napuszczać siły wrogów na siebie, a oni sami uderzaliby w słabe punkty, tym samym ponosząc najmniejsze straty. Choć taktyka wydawała się łatwa w rzeczywistości nie była taka normalna jak wielu by się wydawało. Dlatego siły Kombinatu zmuszone były do założenia kilku twierdz. Tymczasem Wspólnota zaryzykowała sporo - wykorzystała opustoszałe stacje kosmiczne w roli pocisków przeciwko skupiskom wroga i bombardowała nimi planety. Szczególnie mocno dało się to we znaki w trakcie bitwy o dzisiejszy Orian, gdzie spadały tony stacji, satelitów oraz wszelakiego kosmicznego śmiecia. Siła z jaką spadały na powierzchnię była tak olbrzymia, że na miejscu niektórych miasteczek powstały kratery.

W wyniku tego zapanował totalny chaos na planetach. Siły Wspólnoty uwikłały się w wojnę na pełną skalę z Ładem i Chaosem, dając w ten sposób w pewnym sensie wolną rękę Kombinatowi. Jednakże sami walczyli z Żywiołami, gdy tylko te szły w kierunku jakim chciała Wspólnota. W tej sytuacji Distre Oriow zaaranżował taktykę okrążania wrogich oddziałów i niszczenia ich przy pomocy zhakowanych robotów bojowych. Akcja ta miała doskonały skutek, jednakże tylko na powierzchni planet. W przestrzeni kosmicznej Wspólnota nadal miała pełną przewagę.

Istny bałagan wojny

thumb|224px|Siły Wspólnoty Nexusiańskiej odpierają Kombinat i Chaos.Wkrótce zanosiło się na wielką bitwę. Jedna z planet, Avarnette, upadła wskutek Żywiołów Pierwotnych. Podzieloną na dwie zwalczające się frakcje zbombardował glob atomówkami i pociskami meteorytowymi. Wskutek tego ta żyzna planeta rolnicza błyskawicznie stała się jałową skałą pozbawioną jakichkolwiek śladów życia. Hordy Chaosu zdziesiątkowały siły Kombinatu, a Ład osiągnął panowanie w systemie Orins-5. Wkrótce siły Wspólnoty zajęły Korynt, który był kwaterą główną Kombinatu. Resztki sił rebeliantów uciekły daleko w region opuszczony przez wszystkie siły. Tam odnaleźli masę uchodźców, jacy uciekali w nieznane regiony.

Kombinat zdołał, nie od razu, nakłonić ich do walki o sprawę niepodległego państwa. Rozesłał też ulotki i wiadomości w trakcie reklam i wiadomości, aby wszyscy ludzie jacy chcą być wolni walczyli za Kombinat. Lwowski kierował niewyobrażalnymi czystkami, razem z Orią Kalae. Wkrótce rozpoczęło się powstanie w całym systemie gwiezdnym z tego powodu. Armia Kombinatu urosła do niewyobrażalnych rozmiarów. Niedługo potem Korynt zaatakował Kombinat, odbijając stolicę, ale w tym samym czasie planetę zaatakowali Ład i Chaos. Znana jako Bitwa Czterech Armii walka ta przyniosła obu Żywiołom Pierwotnym pod koniec straty tak duże, że te się wycofały na dobre z wojny. Kiedy Wspólnota Nexusiańska zajmowała się nimi w jednej części, Kombinat i mieszkańcy podbitych planet wystąpili przeciw nim i sami, bez pomocy Wspólnoty wygnali zarówno grupy Ładu, jak i Chaosu. W trakcie walk poległ jednak gen. Orian Gai, dowódca frontu środkowego,

Bitwa nad Kistandor i zwycięstwo powstańców

Wspólnota była w odwrocie z jednego powodu - poniosła spore straty. Wkrótce jednak dostała z Imperium Arkturiańskiego posiłki. Nad planetą Kistandor doszło do wielkiej bitwy pomiędzy siłami powstańców, a oddziałami pacyfikacyjnymi. Na czele okrętu NSS Paternova adm. Kalae rozkazała przygotować siły do desantu na planetę, ale pierwsza fala została zniszczona zanim w ogóle wylądowała. W tej sytuacji zdobyczne okręty i wspólnotowe starły się nad planetą. Wiele z wraków spadło na powierzchnię, a Ci co przeżyli albo byli brani w niewolę, albo ratowani i ruszani z powrotem na pole bitwy na okrętach kosmicznych lub kosmolotach.

Ostatecznie po długiej walce jeden okręt - NSS Terra Australica, lotniskowiec - został mocno uszkodzony i trwał abordaż. Generał Tsar podjął razem z marines desperacką próbę przebicia blokady samobójczym atakiem w skok w nadświetlną. W akcie desperacji zniszczył blokadę i wyrządził spore szkody planecie, robiąc z miasta Korynt krater. Siły Wspólnoty, zdziesiątkowane, nie mogły się przebić wskutek czego doszło do rozkazu wycofania się na pierwotne pozycje. Aż do podpisania rozejmu okręty się stamtąd nie ruszyły. Kiedy go podpisano każdy wojskowy Wspólnoty oraz milicjant Lwowski Corporation otrzymał rozkaz natychmiastowego opuszczenia przestrzeni Kombinatu.

Wynik

W wyniku Wyniesienia Kombinackiego kolonie utworzyły Kombinat - własne państwo. Kraj ten następnie rozpoczął totalną wojnę z Chaosem i Ładem, ale jednocześnie popadł w dyktaturę oraz izolacjonizm z powodu embarga Wspólnoty Nexusiańskiej. Wsparcie znaleźli jedynie w Imperium, które tak ich wspierało militarnie, dostarczając broń zarówno skradzioną ze Wspólnoty jak i wyprodukowaną u siebie. Upadek władzy wspólnotowej i w ogóle istniejącego w tym regionie kraju Zjednoczonej Federacji Systemów opartego o demokrację doprowadziło do wzrostu zwolenników faszyzacji kosmosu na rzecz poprawy walki z Żywiołami Pierwotnymi.