FANDOM

Polish version

thumb|268px|Zaćmosłońce złowrogo oświetla Fantazję, sprawiając wrażenie dnia i nocy jednocześnie w FantazjiZaćmosłońce to jedyne znane słońce i w ogóle istniejąca gwiazda w międzywymiarze. Przypomina nasze słońce świecące na czerwono lub czasem też niebiesko[1], zawsze będące w zaćmieniu całkowitym i będące tak, jakby dochodziło zawsze do zjawiska znanych z Rzeczywistości białych nocy. Zaćmosłońce istnieje w międzywymiarze od niepamiętnych czasów, ale ani nie grzeje, ani nie zamraża krainy, więc jego działanie nadal pozostaje tajemnicą.

Badania uczonych i ich wyniki

Przez niezliczone tysiąclecia uczeni rozmaitych ras, od Starej do Nowej Ery usiłowali dowiedzieć się, czy i jak działa Zaćmosłońce, jak powstało i czy to ono sprawiło, że międzywymiar wygląda tak mrocznie oraz intrygująco. Badania niewiele jednak dawały, pozostawały więc zwykłe teorie naukowe. Niektórzy wierzą że to sztucznie stworzone 

Znaczenie dla międzywymiaru

thumb|234px|Niebieskie Zaćmosłońce nad FantazjąNie wiadomo do końca po co Zaćmosłońce widzi nad całym międzywymiarem i kończy oświetlać teren na Polach Krańca Światła, przez co za górami na północ od nich zawsze panuje ciemność. Upiorna "gwiazda" będąca w położeniu jak podczas rzeczywistych białych nocy, wydaje się nieść chłód kiedy jest niebieskie i ciepło w czasie bycia czerwonym, jednak jak zwykle panuje tutaj temperatura około 22 stopni w skali Celsjusza.

Znaczenie w kulturze

Zaćmosłońce jest symbolem Sojuszu Wspólnego Fantazji, nieformalnego aliansu skierowanego w razie Barbarzyńców czy Aliansu Sług Hastadariusa przeciwko nim. Jest podzielone na czerwone i niebieskie, przedzielone srebrzystym mieczem z jelcami. Wiele poematów poświęconych jest temu ciału, jak również rozmaite kultury określają go jako Boga-Słońce Międzywymiaru czy choćby świecącą się planetę, znaną jako raj tak daleki że nie można w ogóle tam dotrzeć.

Ciekawostki

  • Nikt jeszcze nie podejmował próby dotarcia do Zaćmosłońca, nie ze względu na nieznany dystans między gruntem międzywymiaru a gwiazdą, ale przez brak funduszy i zbyt duży koszt.

Przypisy

  1. Ponieważ czas płynie tutaj inaczej przez 12 rzeczywistych dni jest międzywymiarowy dzień, a Zaćmosłońce jest czerwone, a 12 kolejnych - również, tyle iż gwiazda jest niebieska. Jednak jak jest po 12 czasu Centrum Zaćmosłońce zmniejsza swoją jasność, a jak po 24 - zwiększa. Powody takiego działania nie są znane badaczom do dzisiaj.