FANDOM

Polish version

Aleja Ententy - aleja znajdująca się w Warszawie, ciągnęła się od Kercelaku i jechała pod Starym Miastem, jadąc koło Bazyliki św. Michała Archanioła i Floriana Męczennika, kończąc się niedaleko mostu kolejowego na skrzyżowaniu z Radzymińską. Nadanie jej nazwy nastąpiło w 1935 roku, poszerzono ją do trzech pasów w każdą stronę, a także wyasfaltowano tory tramwajowe, aby mogły po nich jeździć także autobusy i trolejbusy. W pobliżu arterii znajdowało się jakieś 7 stacji metra oraz wiele ważnych budynków, jak Błękitny Wieżowiec, Arsenał, Komenda Główna Policji w Pałacu Mostowskich oraz Ratusz Dzielnicy Wola.

Kiedy Wielka Wojna Światowa skończyła się 20 marca 1950 roku zagładą przy pomocy broni masowej zagłady ocaleli schronili się w bunkrach, stacjach metra i kanałach, zmieniając je dzięki pomysłom "Ocalenia Ludzkości". Szeroki kanał, po którym swobodnie mogły płynąć łódki oraz przechodzić ludzie zmieniono w silnie ufortyfikowany szlak wiodący do Starego Miasta oraz na Pragę i drugą stronę miasta. Obecnie, w roku 2015, Aleja Ententy jest głównym szlakiem handlowym oraz jedną z osi rozwoju Warszawy pod ziemią, ale na powierzchni wciąż szaleją śmiertelnie niebezpieczne mutanty i oszalałe roboty. Szlak ten od samego początku jest strefą neutralną za wyjątkiem kilku wybranych odcinków.

Ciekawostki

  • W rzeczywistości Aleja Ententy nazywa się Aleją "Solidarności", a przed wojną nosiła różne nazwy, między innymi Leszno. Tunel pod Starym Miastem był w planach w latach 30. XX wieku, ale zrealizowano go dopiero w 1955 roku, po Drugiej Wojnie Światowej.