FANDOM

Polish version

Template:PlanetaGradikah - planeta stołeczna Imperium Gradikah, zamieszkała przez ludzi i elfy, którzy razem skolonizowali planetę. Przed ich przybyciem była polarną skałą, gdy na nią trafili zaczęli budowę miast, aż w końcu do dnia dzisiejszego miejsce to pokryło się w ponad 85 procentach zabudową miejską. Potem do tego dołączono stacje kosmiczne, a podczas proklamacji Imperium jeden z dworów szlacheckich zmieniono na Pałac Cesarski. To na tej planecie urodził się Dawikh Jager, początkowo wojskowy tegoż państwa, który pacyfikował Powstanie Skadiańskie, potem zaś jego członek oraz później mąż polityk Republiki SkadiańskiejUnalii Dai, minister edukacji narodowej w tym państwie.

Gradikah przeżyło trzy silne trzęsienia ziemi o magnitudzie przekraczającej nawet 15 stopni w skali Richtera: pierwsze w 015.M14 wynoszące 17 stopni, drugie w 984.M17 o sile 20,5 stopnia oraz ostatnie w 249.M35 o sile 25,1 stopni, które tym samym było największym kiedykolwiek zarejestrowanym w historii Nexusa. W jej wyniku zniszczone zostało ponad 70% budowli na planecie oraz całkowicie zniknęło z map jedno pasmo górskie, stając się wyżynami i budując kolejny podwodny masyw górski.