FANDOM

Polish version

Template:Cytat Template:Organizacja Sojusz Ludzki - pierwsza organizacja, która miała na celu zjednoczenie ludzkiego rodzaju. W jej skład pierwotnie wchodziło Imperium Alterańskie, Dyrektoriat Humanów i Narody Terran (Dominium, Republika i Konfederacja). Miał swoją stolicę na Braxis i własną armię, reprezentował rodzaj ludzki w Gwiezdnej Lidze Obrony Kolonialnej. Przewodził mu prezydent, wybierany w wyborach globalnych. Sojusz upadł w 2605 roku, gdy Trzynasta Plaga zdobyła Braxis i ją spustoszyła.

Opis

thumb|left|241px|Braxis, stolica SojuszuGdy w 700 roku Alteranie napotkali Human, stało się jasne, że może dojść do wojny. Aby zapobiec skłóceniu między ludzkimi szczepami założono sojusz militarny, jednak prawdziwe ukształtowanie grupy powstało w 950 roku. Był to wynik III Wojny Terrańskiej - pokonane Dominium, zdziesiątkowana Konfederacja oraz zwycięskie frakcje: Imperium, Dyrektoriat i Republika postanowiły zapobiec w przyszłości takim konfliktom. Dlatego też założeniu Sojuszu przyświecał jeden szczytny cel: pokój między ludzkimi szczepami. Dewizą stało się hasło jednego z nich, czyli Humanów. Oznaczało "ludzkość oraz jej byt", co oznaczało istnienie ludzi, jako jednego spójnego gatunku, bez względu na wyznanie, miejsce urodzenia, czy poglądy.

Stolicą obrano wietrzną, zimną planetę na wielu szlakach gwiezdnych, Braxis[1]. Ponadto Sojusz Ludzki miał reprezentować całą ludzkość w Lidze, by wnosić petycje do GLOK z wielu różnych kolonii obrzeża, jako reprezentant. Oczywiście petycje można było też dawać osobiście do Ligi Obrony Kolonialnej.

Do końca XXI wieku wstąpiły wszystkie plemiona, łącznie z Zagubionymi. Tym samym mieli wspólną armię, walutę i urzędowy język[2]. Ludzkość dzięki temu cieszyła się względnym pokojem. Pewnego razu, w roku 2380, podczas wyborów na Prezydenta GLOK wyłoniono Jerzego Kluniskiego, Polaka, reprezentanta Sojuszu. Wygrał i na pięć lat doszło do rozwoju gatunku. Dodano między innymi nowe przepisy związane z gatunkiem, otwierając dla Ziemian niektóre niedostępne rynki.

Do 2605 roku panowała złota era, nadszarpnięta licznymi Plagami, czy konfliktami. Trzynasta Plaga zniszczyła wszystko. Zdobywając Braxis, ludzkość była podzielona, każdy oskarżał innego i chciał hegemonii w gatunku. Rozpadowi i tym samym wojnie domowej zapobiegła Armada Obietnicy, z Admirałem Conradem na czele. W bitwie o Braxis ustanowiono nową, zreformowaną organizację, zwaną Koalicją Ludzkich Planet. Tak Sojusz de facto przetrwał, zmieniła się jedynie nazwa.

Przypisy

  1. Planetę wybrano niechętnie, ale postanowiono ją uczynić stolicą Sojuszu tylko dlatego, że przechodziło tam najwięcej szlaków nadświetlnych, więc dla wszystkich ludzkich narodów stanowiło łakomy kąsek. System Braxis i cały sektor był osobiście zarządzany przez Sojusz Ludzki i miał być dla wszystkich ludzkich planet terenem neutralnym.
  2. Na planetach były też języki dla danych obszarów urzędowe, np. polski dla Polski na Ziemi