FANDOM

Memes are resource, which can be found usually in Fantasia.
Polish version

Memy to surowiec, jaki można bardzo często spotkać w Fantazji. Jego znaczenie w wielu technologiach jest takie same jak w przypadku uranu, aczkolwiek jest on od niego wielokrotnie potężniejszy. Memy można spotkać zarówno w międzywymiarze jak i we wszystkich wszechświatach. Wedle badań jest ona czymś w rodzaju związku chemicznego w formie stałej, aczkolwiek są one zupełnie inna od tradycyjnych względem naszego rozumowania surowców, jak na przykład diament czy rubin, ponieważ zachowują się jakby były pierwiastkiem. Powstaje w miejscu, gdzie poległo dużo inteligentnych istot, energia psi oraz świadomość się kumuluje, by stworzyć rodzaj kryształów, w wyniku czego powstają w ten sposób memokryształy.

Właściwości

Memy były stosowane po raz pierwszy na Wyspach Arpa. Ich właściwości arkanistyczne oraz możliwości technologiczne sprawiły, że na archipelagu zaczęła się rozwijać technologia i arkanistyka. Oba społeczeństwa - Netelfy i Netrolle - rozpoczęły działania mające na celu wykorzystanie tejże technologii w przyszłej wojnie oraz własnych wojnach domowych: u Netrolli w Wielkiej Wojnie Klanów, a u Netelfów w Wojnie Flot. Dzięki nim technologia ta poszła wkrótce do wszystkich, zarówno do cywilizacji skupionych wokół Centrum jak i przez zdrajców do Aliansu Sług Upadłego Pierwszego, Hastadariusa. Obecnie jest też używana w bombach memowych, jednej z najpotężniejszych broni jaka została kiedykolwiek wynaleziona. Warto też wspomnieć że netrollskie włócznie działają właśnie na tych kryształach, strzelając śmiercionośnymi pociskami quasi-plazmowymi, zaś kule powodują po trafieniu w cel rodzaj sfery, trzydziestokrotnie większej od pocisku, np kula armatnia o promieniu 10 cm spowoduje wybuch na szerokość 3 metrów.

Zastosowanie

  • Broń - memów używa się w wielu dziedzinach wojskowości, począwszy od śmiercionośnej amunicji, aż po same bomby memowe, mogące zmieść z powierzchni ziemi całe miasta. Wielki Układ używa ich również w swoich karabinach maszynowych, a także działach okrętowych na sterburtach. Warto też dodać, że wszystkie militaria ras z Wysp Arpa działają właśnie w oparciu o memy.
  • Biżuteria - z kryształów tworzy się piękne diamenty, które po oczyszczeniu z czegoś na wzór radioaktywności błyszczą pięknie, odbijając różnokolorowo światło. Memowa biżuteria zdobi szaty netelfickiej arystokracji oraz jest wykorzystywana na sygnetach netrollskich hersztów. Nexusiańska biżuteria przy nich chowa się niemalże w cień.
  • Paliwo - w innym przypadku memy służą za wysoce wydatne paliwo, jakie pozwala działać silnikom spalając niezwykle mało z litrów nagromadzonych w silnikach, dzięki przemianie kryształów w gęstą ciecz. Netrollskie pancerniki międzywymiarowe używają reaktorów memowych. Transwymiarowce Aliansu Sług również używają technologii memowej, jednak zamiast w silnikach używają ich w żaglach takowych jednostek, nadając im zawrotną szybkość, dzięki gromadzonej przez memy energii, która na nich jest zmieniana w prąd i idzie prosto do głównych generatorów jednostek.
  • Zielarstwo - można też zobaczyć, że dzięki stopieniu w ciecz memów, a następnie ich destylowaniu można uzyskać soki, w połączeniu z ziołami może on doprowadzić do stworzenia mikstur leczniczych oraz nakładów, przyśpieszających gojenie się ran, jak również przyśpieszających zrośnięcie się złamań.