FANDOM

Polish version

Template:OrganizacjaKorporacja Navala - korporacja amerykańska mająca duży udział w Afryce i Europie, w czasie Wojny o Pokój na Gai Bermudii zdradziła Koalicję i przystała do Osi Sług, za co po konflikcie została ukarana najpierw poprzez rozwiązanie, a potem osadzenie jej liderów w łagrach radzieckich pod pieczą Rozjemców Fantazji.

Historia

Początki

Korporacja została założona w roku 2007 jako amerykańska firma zajmująca się produkcją broni z okresów historycznych, czasem również tych na amunicję ostrą. Z czasem zaczęła odgrywać coraz większą rolę, dzięki czemu mogła kupić kilka saudyjskich i katarskich złóż ropy naftowej, a także zdobyć parę kopalń złota. Zarejestrowana więc została jako korporacja górnicza, a podlegająca jej Naval Historical Weapons nadal działała. Naval Industries przez wiele lat od okresu swojego ostatecznego powstania jako ta sieć firm, to jest od 13 listopada 2012 roku pozostawała dumą amerykańskiego kapitalizmu, wchodząc we współpracę z firmami chińskimi, japońskimi, rosyjskimi, niemieckimi, brytyjskimi i francuskimi.

W czerwcu 2014 roku na przykład udało jej się zdobyć spory udział w wydobyciu rud żelaza oraz diamentów w RPA i Mozambiku. W ramach akcji humanitarnej wspierali także głodujących i zarażonych wirusem Eboli w Afryce Zachodniej. 06 października 2014 roku świat był zszokowany, gdy usłyszał, że jedna z superelektrowni atomowych w amerykańskim stanie Nevada omal nie eksplodowała. Co prawda ominęłaby Las Vegas, ale niestety nie Phoenix. Na wniosek Światowej Organizacji Handlu nałożono sankcje na Korporację Navala - zakazano prowadzenia elektrowni jądrowych, uniemożliwiono badania nad robotyką oraz zmuszono do wpłacenia kaucji za awarię mieszkańcom okolicy, a także rodzinom strażaków, którzy zmarli przez nabyte promieniowanie.

Zdrada

W czerwcu 2015 roku korporacja była już niezwykle wpływową firmą. Gdy doszło do desantu sił Aliansu Sług Edward Johnson poparł potajemnie Sługi. Kiedy walczyli z Koalicją ogłosił przeniesienie swojej siedziby do Rijad - stolicy Arabii Saudyjskiej, wówczas neutralnego państwa. Niedługo jednak po kolejnych sukcesach stało się oczywistym że korporacja zdradziła, ponieważ zebrała większość zakładów z państw Koalicji do neutralnych, a następnie na terenach zajętych przez Oś. Za Johnsonem i całą korporacją wystawiono list gończy w Czarnej Księdze[1]. Niektóre grupy jakie zostały postanowiły stworzyć tak zwany Syndykat Navala, którego członkowie znacząco przyczynili się do wielu klęsk Osi i samej Korporacji. Jednakże jego członkowie zostali pod pewnym przymusem wcieleni do struktur zakonnych, ale płacono im trzykrotnie więcej niż przed Wojną o Pokój.

Siły milicji były odpowiedzialne za wiele prześladowań i czystek, były czymś co można nazwać ochotniczymi dywizjami Gwardii Bożej. Ci, których Sługi nie zaciągnęły do swoich baz trafiali na niewolniczą pracę do kopalń, fabryk, hut, na platformy wiertnicze oraz prywatne plantacje prezesów i kierowników korporacyjnych. Raporty szpiegów Koalicji były dla wielu przerażające, wiedzieli już że zachowują się jak naziści. Tych, którzy zdradzili firmę dla Koalicji zabijali dla przykładu, aby wzbudzić strach wobec niepewnych elementów i cywilów.

Upadek

W sierpniu 2015 roku 2 kompanie Milicji Navala włączyły się do walki o miasto Lich City. Na skutek przegranej dla Aliansu Sług walki oraz śmierci głównodowodzącego lokalnymi siłami Herolda Plagiatu Agrinorda. Siły Korporacji, wiedząc o tym że zostaną postawieni przed sąd za zbrodnie wojenne. Dlatego też gdy tylko zbliżał się front natychmiast niszczyli getta, więzienia, laboratoria, obozy pracy oraz wiele innych. Jednakże front szedł dla nich za szybko. Chaos wywołany niechęcią uznania Ingrid von Schtanz, przewodniczącej Neuen Drittes Reich, jako nowej głównodowodzącej w Wojnie o Pokój doprowadziła nawet do utarczek wewnętrznych. Podczas desantu w Casablance siły Koalicji odkryły ich obóz zagłady i natychmiast uznano Korporację Navala zbrodniarzami wojennymi. Schwytanych lub tych, co się poddali brutalnie przesłuchiwano jeśli stawiali opór. Jeśli jednak nie stawiali się funkcjonariuszom Koalicji natychmiast byli sądzeni. Z czasem jednak władze Zakonu dały radę uspokoić żądnych zemsty Gaian.

Tymczasem ostatnie wielkie starcie - bitwa o Twierdzę Straszliwego Demona - zakończyła wojnę. Korporacja i kolaboranci poddali się dzień wcześniej, jedynie Korporacja Navala pozostała wierna. Podpisując kapitulację sztab zgodził się również wydać Milicję Navala i Korporację odpowiedzialną za wszystkie zbrodnie wojenne. Wszystkie placówki zostały najpierw znacjonalizowane, a potem w większości sprywatyzowane. Miejsce biura Navala w Waszyngtonie zajął Wydział Kolonizacyjny Terran, odpowiadający za stopniowy rozwój technologiczny Gai Bermudii. Symdykat Navala został przemianowany na Kompanię Navala i jest elitarnym oddziałem zakonnym.

Znane bazy

  • Hydroelektrownia Norway Electricity Fyords niedaleko Narwiku, Norwegia
  • Superelektrownia atomowa Peacefully Fatman Complex, stan Nevada, USA
  • Biuro Navala w Waszyngtonie, Dystrykt Kolumbia, USA
  • Biuro Navala w Rijad, Arabia Saudyjska
  • Kopalnia rudy żelaza Nowak SA, Kłodzko, Polska
  • Kopalnia uranu Lermontow, Nieniecki Okręg Autonomiczny, Rosyjska Federacja
  • Kopalnia diamentów Afrika Diamentum, Limpopo, RPA

Przypisy

  1. W Czarnej Księdze Rycerzy Wielkiego Pokoju widnieją wizerunki oraz wszelkie dane na temat osób najbardziej poszukiwanych przez Instytucje Centrum.