FANDOM

Polish version

Ruch Państw Neutralnych - formacja powstała w 1908 roku. Miała ona chronić neutralność państw, które miały się nie angażować w Wielką Wojnę Światową i tym samym stać się pomostem pomiędzy stronnictwami, gdyby doszło do takiej walki. Przewidywali, że konflikt podzieli żyjący w zgodzie świat, w związku z tym sformowali ruch mający się wspólnie wspierać na wypadek próby zaatakowania. Byli arbitrem w trakcie rozejmu verduńskiego, a także byli ostoją spokoju w oszalałym świecie. W tych właśnie państwach był największy postęp cywilizacyjny, z dala od wojny toczącej się u jej bram.

Jak się okazało byli oni łakomym kąskiem dla mocarstw, które często przechodziły przez ich terytoria lub je zajmowały. Chociaż Ruch nigdy nie wypowiedział ani Entencie i Lidze Narodów, ani Państwom Centralnym i Osi formalnej wojny to jednak na ziemiach zajętych przez te frakcje toczyły się walki partyzanckie, wskutek czego dwa wielkie bloki nie miały tam łatwo. Rozejm pozwolił się wyzwolić spod ich uścisku, ale drugi epizod niszczycielskiej wojny doprowadził do aneksji wszystkich państw aż do 1949 roku. Ruch się rozpadł, ale jego członkowie walczyli o niezależność dalej w formie partyzanckiej, często korzystając z pomocy przeciwnej strony.

Kiedy 20 marca 1950 roku Hitler w desperackim kroku wystrzelił broń masowej zagłady, a w ślad za nim reszta państw Osi Liga odpowiedziała równie zmasowanym ogniem, co było Dniem Zagłady i końcem znanej Ziemi. Na ich terenach właśnie wprowadzono po raz pierwszy projekt "Ocalenie Ludzkości" - globalny projekt naukowców, przywódców i innych osób z całego świata jaki oficjalnie miał uchronić ludzkość przed zagładą tylko w państwach neutralnych, a nieoficjalnie był pomysłem naukowców by rząd mógł się ukryć, a w rzeczywistości przebudować kanały, piwnice, bunkry, schrony i wiele innych miejsc pod ziemią. Rządy zostały oszukane, bo to one miały być ocalone, nie cywile. Celem ich było ocalenie wszystkich trzech grup nie jeśli chodzi o rządzących, a o ludzi. Projekt wypalił pyrrusowo - pokój podpisano używając z trudem ocalałej komunikacji między Ligą, a Osią, jednak powierzchnia nie nadawała się do ponownego życia, tunele zaś pogrążyły się w anarchii. Ruch również nie przetrwał warunków nowego świata i on oraz jego rządy po prostu się rozpadły.

Znani członkowie

  • Holandia (zajęta przez Niemcy w 1940)
  • Belgia (zajęta przez Niemcy w 1915 roku, wyzwolona w 1924 i zajęta przez Ententę, od 1926 w wyniku powstania ponownie neutralna do drugiej aneksji niemieckiej w 1940)
  • Szwecja (anektowana przez Imperium Rosyjskie w 1946)
  • Szwajcaria (zajęta przez Francję w 1949)
  • Liechtenstein (zajęty przez niemiecką Austrię w 1949)
  • Liberia (zajęta przez Brazylię w 1943, potem przez Francję w 1949)
  • Norwegia (zajęta przez Niemcy w 1940)
  • Dania (zajęta przez Niemcy w 1940)
  • Islandia (zajęta wspólnie przez USA i Imperium Brytyjskie w 1941)
  • Albania (anektowana przez Włochy 16 kwietnia 1939)