FANDOM

Polish version

thumb|225px|Flaga Republiki Nowej WoliRepublika Nowej Woli - państwo istniejące na sporej części kanałów i tuneli dawnej Woli. Na południu sięga do Kotłowni, na północy do Powązek, na zachodzie do Rzeszy i Tuneli Rad, a na wschodzie graniczy z Gildią i sięga starej zajezdni, gdzie naprawiano tramwaje. Państwo wiele przywiązuje do tradycji republikańskich oraz Polski przedwojennej, wyposażone jest zarówno w obecnie stworzone ze złomu technologie, jak i te, które z tamtego świata zachowały się niemalże w idealnym stanie.

Historia

Powstała w 1955 roku, jako dobrowolna federacja czterech podziemnych miejscowości - Ratusza Wolskiego, Kercelaku, Szpitala na Działdowie i Śniadekowa. Republika miała dwa cele: wspólny handel i walka z mutantami nadchodzącymi z powierzchni. Rolę uczelni przejął Śniadeków, jaki zmienił się w uniwersytet oraz niższe szkoły, jak podstawówka, gimnazjum i szkoły średniej. W ciągu 5 lat dołączyły do niej również zagrożony ze strony Gildii Bank Środowiskowy oraz kanały, jakie stworzyły frakcję o nazwie Młyny, na cześć przedwojennej Młynarskiej. Republika powołała parlament i urząd prezydenta, a w 1957 uchwalono nawet konstytucję. Przystąpiono też do tworzenia jednolitej i silnej armii, dzięki tworzonym ze złomu i przetworzonych materiałów pukawek i pancerzy wspomaganych, jak również kombinezonów specjalnie dla stalkerów.

Nowa Wola przyjęła za nadrzędne 3 wartości i 3 cele. Wartości to demokracja, przetrwanie i solidarność; a cele - przetrwanie, niedopuszczenie do popełnienia tych samych błędów co świat z czasów Wielkiej Wojny i odbudowa ludzkości oraz Ziemi w takim kształcie jaki był przed zagładą i rozpoczęciem wojny światowej. Jej flaga - biało-niebieska z czerwonym paskiem lecącym pionowo po lewej - jest autorstwem Wysokiej Rady, organu jaki istniał przed ustanowieniem konstytucji.

W latach 60. Nowa Wola rozpoczęła ekspansję na zachód, inkorporując dzięki negocjacjom kolejne osady w granicach dawnej Alei Rewolucji 1905 Roku, Obozowej, Leszna, Okopowej, Smoczej, Alei Ententy, Towarowej i Kasprzaka. Wkrótce przeniesiono stolicę do Zajezdni Tramwajowej, aby pogodzić powoli kłócące się frakcje oraz oddalić ryzyko upadku przez wroga. Przez następne lata Republika się rozwijała, pomogła też Kotłowni w walce z Rzeszą. Obecnie, w połowie 2015 roku, Republika jest jedną z większych frakcji powojennej Warszawy oraz jedną z potężniejszych na zachodnim brzegu Wisły.

Ważne obszary

  • Kotłownia - najdalej wysunięta na południe osada. Z niej prowadzi prosta droga na Dworzec Zachodni zajęty przez Dworcowych, frakcję niemal urodzonych Mechaników. Zajmuje dawną kotłownię wolską, położoną przy ulicy Kasprzaka. Ostatnimi czasy nawiązało się o wiele wygodniejsze połączenie poprzez dawną stację metra Płocka.
  • Zajezdnia Tramwajowa im. Tramwajów Warszawskich - stolica Republiki Nowej Woli, położona niedaleko Szpitala, który jest opanowany przez zbuntowane roboty. Z dawnej zajezdni uczyniono wielką halę mieszczącą wiele domów, a z podziemi dodatkowe dzielnice. Dzięki temu stanowi jedną z największych metropolii postapokaliptycznego świata.
  • Ratusz Wolski - położona najdalej na wschód osada, ma port dzięki kanałowi położonemu pod Aleją Ententy. Ratusz został najpierw zajęty z poziomu podziemnego, dopiero później specjalne oddziały stalkerskie odzyskały budynek i zmieniły go w potężny bunkier przeciwko rozmaitym potworom żyjącym współcześnie na powierzchni.

Ciekawostki

  • Choć psionicy są tutaj niezbyt mile widziani to jednak posiadają masę praw oraz przywilejów.
  • Nowa Wola uważa, że SI to bluźnierstwo, dlatego każdą Sztuczną Inteligencję niszczą natychmiast na miejscu bez wahania.