FANDOM

Polish version

Piotrogród - stolica Imperium Rosyjskiego, siedziba Senatu, Dumy oraz imperatora liczące kilkanaście milionów, co czyniło je największym miastem w Europie. W 1917 roku zdobyte przez Niemców, wypartych jednak później w trakcie ofensywy polsko-rosyjsko-fińskiej pod Iżewskiem, wspomaganych przez przybyłe tutaj wojska zachodnich aliantów. Rok później zostało wyzwolone spod okupacji niemieckiej. W roku 1940 zostało otoczone ponownie przez siły proniemieckie, tym razem nie przez Państwa Centralne, lecz przez Oś Krajów Radziecko-Faszystowskich. W roku 1941 został ocalony, przez co blokada trwała rok, jednak mieszkańcy byli na skraju szaleństwa w wielu wypadkach. W ciągu zaledwie 6 lat stało się przykładem metropolii światowej, do której ściągali niemalże wszyscy mieszkańcy Ziemi.

Według opowiadania Mory w jej schronie udało im się podsłuchać rozmowę, według której zdołali przetrwać bombardowanie w trakcie Dnia Zagłady. O ile jednak podziemia przetrwały o tyle w przypadku miasta na powierzchni spotkał je ten sam los co inne metropolie na planecie w momencie rozpoczęcia nuklearnego holokaustu. Los rządu nie jest znany, możliwe że car nadal tam rządzi lub też tak jak Warszawa mieszkańcy tuneli podzielili się na szereg frakcji i wykształcili swój własny mikroświat.