FANDOM

Polish version

Żywioły Pierwotne - trzy frakcje, które zdecydowały o powstaniu wszechświata. Są to żywioły odpowiedzialne za wszystko. To one stworzyły Żywioły Pochodne, które spajają wszechświat i tworzą go takim, jakim jest. Wszystkie trzy mają wybrańców, toczą wieczną wojnę między sobą, która ma wpływ na cały Nexus. Mają też odrębną i niezależną od naszej technologię, magię i całą biologię. Bogowie i duchy, w zależności od ich roli i zachowania są po jednej ze stron.

Jasne siły

Równowaga

thumb|234px|Zwyczajowy symbol Równowagi - symbol nieskończonościJest to jedyna strona jasnej siły. Równowaga to wszystkie formy istot opiekuńczych, jak kłobuki, anioły, duchy domostw, czy inne istoty chcące dobra dla ludzi. Obecnie to najsilniejszy żywioł, dzięki staraniom Zakonu Równowagi i ich walce z Ładem oraz Chaosem. Symbolem Równowagi jest dobrze znany symbol yin-yang, azjatycki symbol równowagi między dobrem, a złem. Istotami Równowagi są między innymi ludzie.

Ciemne siły

Ład

thumb|226px|Symbol ŁaduŁad to siła dyktatorska. Wielu ludzi uważa, że Ład jest tym, co pomaga ludziom, lecz to nieprawda. On ma na celu jedynie zniewolenie wszystkiego, co znamy i przejęcie władzy całkowitej nad wszechświatem. Jego symbolem są trzy pioruny tworzące gwiazdę: północ-południe, północny zachód-południowy wschód oraz północny wschód-południowy zachód. Często ludzie, którzy upadli na skutek chęci pomocy innym stali się tyranami i oddali się władzy Ładu nad ich umysłem. Istotami Ładu są na przykład Nadzorcy (odziani w białe zbroje żołnierze - kapłani), Rycerze Nakazu (upadli wojownicy), Księżycowe Diabły (białoskóre demony z seledynowymi dłońmi) oraz Bracia i Siostry Wyciszone (męskie i żeńskie istoty pozbawione emocji). Wszystkie są zrodzone z Ładu.

Chaos

thumb|228px|Symbol ChaosuDemoniczna frakcja nieopisanego zła, chcąca anarchii i zniszczenia wszystkiego, co znamy. Arcywróg Ładu. Ich symbolem jest czerwone koło na czarnym tle, z którego ze środka na zewnątrz wychodzi osiem strzałek. Demony, Upadli, sukkuby, Mroczni Paladyni, ożywieńcy - to wszystko istoty zrodzone z czystego Chaosu.