FANDOM

Polish version

Kiedy się mnie pytają jak to się zaczęło mówię że to wtedy gdy mój tata miał pójść do Łazienek Królewskich. Ale prawda jest o wiele bardziej przerażająca niż tylko pójście. Gdy 28 lipca 1914 roku wybuchła wojna ona zmieniła życie również moich przodków. Lecz sama się nie zmieniła. W 1914 roku Austro-Węgry zaatakowały razem z Niemcami, Imperium Osmańskim i Bułgarią Rumunię oraz Serbię. Wkrótce przeciwko nim walczyła Rosja, Francja i Zjednoczone Królestwo. W 1916 Niemcy zajęli nasz kraj. Car Mikołaj II dał nam jednak błyskawicznie pakt o pełnej wolności w zamian za sojusz wojskowy i unię personalną. Wraz z 1917 wojna się rozkręcała - po stronie Ententy stanęły Szwecja, Brazylia, Chiny i Stany Zjednoczone. Jak również brytyjskie terytoria, takie jak Australia czy Indie.

Jednak Państwa Centralne wsparte zostały przez komintern, czyli buntowników z Imperium Rosyjskiego, którzy zajmowali tereny niedaleko frontu. Wraz z 1920 udało im się wypracować nowy rząd. Ale z Niemcami sprzymierzyli się też Norwegia, Argentyna, Meksyk czy Persja. Aż do 1930 trwała Pierwsza Wojna Światowa, w której wskutek działań zniszczono ponad połowę ziemskich miast i wsi. Użyto nawet broni chemicznej oraz biologicznej - z 2 miliardów zrobiła się połowa tego, zaś ponad 60 procent globu nie nadawało się do życia. Przez 9 lat panował rozejm, podpisany w Verdun z dniem 25 lipca tamtego roku. Przez dziewicę lat zapanował wyścig w praktycznie wszystkim, po obu stronach.

Aż pękła żyła. 1 września Niemcy kierowane przez niejakich nazistów zaatakowały nas i kraje nadbałtyckie, ale bratnie Imperium Rosyjskie pomogło nam. Znowu nastała wojna. W 1947 Amerykanie oraz Faszyści zrzucili swoje bomby w tym samym czasie. Alianci zrzucili na Curitibę, zaś Niemcy pod eskortą włoskich myśliwców - na Mińsk. Po trzech latach, w dniu 20 marca zginęła cała wówczas istniejąca cywilizacja - zbyt duże skażenie środowiska przez broń masowej zagłady zmusiło nas do życia pod ziemią. I to gdziekolwiek: stacje metra, kanały, jaskinie, schrony... wszędzie gdzie mogliśmy oddychać powietrzem starego świata.

Ja urodziłam się pod ziemią, w grudniu roku 1984. Moi rodzice jako ostatni przyszli na świat w normalnej wówczas Warszawie. Nie pamiętamy już starej cywilizacji. Życie człowieka musi jednak ulec drastycznej zmianie. W końcu musimy wyjść na powierzchnię. Jestem Fil i to ja opowiem swoją historię. Jak w końcu podnieśliśmy się z klęczek swego upadku. Raz na zawsze.

Następny rozdział >>