FANDOM

Polish version

Template:SpoilerSatyry to tajemnicze mutanty, jakie względem ludzkości mają wrogie zamiary. Nikt nie wie skąd się wzięły ani jak powstały, jednakże żyją na powierzchni nie zważając na niebezpieczeństwo Nowego Świata. W Zapiskach zaatakowali Kotłownię na Woli w Warszawie, pod którą i której część budynków przejęli ponownie ludzie. Wygląda na to, że mogli powstać jako eksperyment w czasach Wielkiej Wojny Światowej, ale są też i przypuszczenia, że powstali jako jakaś mutacja i cofnięcie lub kamień milowy w ewolucji człowieka tuż po Dniu Zagłady. Antagoniści całego uniwersum, w roku 2015 są w Warszawie celem prawdopodobnie wybicia ostatnich pozostałych na Ziemi ludzi.

Historia

Według Mory pierwsze hasła o Satyrach pojawiają się z polskich Starachowic. Są to bowiem pierwsze znane wzmianki o tych stworzeniach. Pojawiły się prawdopodobnie w czasach narodzin Fil, a z każdym kolejnym rokiem rośli coraz bardziej w siłę. W czerwcu 2015 roku doszli w trakcie wędrówki do granic Warszawy. 28 dnia tegoż miesiąca zaatakowali Kotłownię na Woli, ale ich atak został odparty. Wkrótce dwa dni później zaatakowali Kercelak, ale również zostali odparci. Spotykając Morę Fil odkryła ich nazwę, jakiej używał świat powojenny oraz że nie tylko w Warszawie istnieli. Dla niej widok Satyrów był litościwy, ale jednocześnie odpychający.

Charakterystyka

Wyglądają jak ludzie, których mięśnie są przy kości, wskutek czego przypominają zombie stworzone w dziełach literackich jeszcze przed Wielką Wojną Światową. Mają beżową skórę, białe ślepia oraz szczękę złożoną z samych kłów i siekaczy. Potrafią doskonale posługiwać się psioniką oraz orężem pozostawionym po Dniu Zagłady. Co więcej mimo wyglądu mają też niewyobrażalną siłę - jeden z nich był w stanie nieść wyrzutnię rakiet w jednej dłoni i nie chwiał się przy strzale.