FANDOM

Polish version

Oś Sług Hastadariusa (inaczej Święta Oś Bojowników Arcyboga, Oś Plagiatu Agrinorda czy nawet po prostu ) - ugrupowanie działające latem 2015 roku i upadłe w tym samym momencie. Istniało tylko w czasie Wojny o Pokój na Gai Bermudii, którą to frakcja ta przegrała. Jej główną część stanowił Alians Sług Hastadariusa, a przeciwnikiem - Koalicja Centrum-ONZ-Federacja. Pomimo że ta dwumiesięczna wojna toczyła się na dość małym jak dla Fantazji obszarze to jednak zaangażowała większość frakcji znanego wieloświata. Oś rozpadała się systematycznie - najpierw skapitulowali pomniejsi kolaboranci na Ziemi i rozmaite kulty, potem zaczęli kapitulować ważniejsi, aż w końcu pod koniec wojny Oś była praktycznie w całości tylko i wyłącznie kontyngentem Sług.

Charakterystyka

Oś powstała natychmiast po tym, jak Hastadarius dowiedział się o istnieniu obecnego Trójgranicznego Centralnego Wymiaru. Rozkazał więc jednemu ze swoich zaufanych ludzi - Agrinordowi - zaatakował i zdobyć wszechświat. Po lądowaniu uporali się błyskawicznie z lokalnym oporem, wkrótce jednak niewielki kontyngent wojskowy napotkał ostry opór, kiedy okazało się, że ekspresowo na pomoc wojskom państw ONZ zjawiła się Armia Wielkiego PokojuRycerze Wielkiego Pokoju na jej czele. Agrinord postanowił więc zwerbować więcej sił. Walka była ciężka, ale mimo bohaterskiej postawy upadło wiele rozmaitych ziemskich miast. Co więcej napotkali też sojuszników, jak Albania, Arabia Saudyjska czy neonazistów z Neuen Drittes Reich, a także licznych kolaborantów, gotowych oddać życie pobratymców na łaskę Aliansu Sług w zamian za swoje. Nowi sojusznicy wzmocnili Agrinorda, który do połowy lipca zajął połowę planety. Były jednak nadal niezajęte tereny, a dzięki mobilnym siłom Wielkiego Pokoju niełatwo było je zająć.

Triumf trwał, ale też do czasu. Kiedy obie frakcje zupełnym przypadkiem odkryły w środku Trójkąta Bermudzkiego wyspę o nazwie Bermudia wiedziały, że zyskanie sympatii mieszkańców doprowadzi do zwrotu w wojnie. Ostatecznie jednak mimo wszelkich wysiłków Sługi nie mogły skłonić kluczowego członka - Federacji Bermudzkiej - do siebie. Było to duże utrudnienie, gdyż oprócz zaawansowanej technologii mieli też Arkany, których mieszkańcy Gai Bermudii nie posiadali. To doprowadziło do załamania na froncie, lecz nie zakończenia wojny. Aby zdobyć te ziemie Agrinord postanowił zaatakować Federację, co przypieczętowało wstąpienie Federacji do Koalicji, na równi z Centrum oraz ONZ.

W dniu 01 sierpnia Alians Sług wyruszył na Lich City, aby zdobyć sobie przyczółek do ataku na południowe stany USA. W bitwie tej się przeliczyli - Agrinord osobiście nadzorował bitwę, a po stronie Koalicji było sporo ludzi znających się na robocie zwiadowców. Gdzieś o godzinie 14:15 Herold Plagiatu miał jechać z powrotem w głąb terenów okupowanych, z dala od wyspy, ale Rycerze Niebios przybyli i całkowicie unicestwili siły broniące konwoju oraz sam konwój. Od strzałów z samolotu Lwowskiego padł, ale zdążył przekazał przywódczyni Neuen Drittes Reich - Ingrid von Schtanz - pełnię dowodzenia. Kłócił się z tym jednak sztab, głównie Kontam Sgaris, który uważał, że Ingrid nie należy do Aliansu, więc nie może dowodzić inwazją, stając się sam przywódcą Osi, lecz samozwańczym.

Wkrótce wybuchły wewnętrzne walki, które wykorzystała Koalicja. Śmierć Agrinorda doprowadziła do zajęcia, a następnie kapitulacji wielu kolaborantów oraz ziemskich sojuszników Aliansu Sług. Nieliczne oddziały pozostały mu wierne i wycofały się na Grenlandię, skąd przychodziło wsparcie z Anarchistycznego Świata, ale i ono już nie wystarczyło, aby zmienić losy wojny. 17 sierpnia ostatnie siły skapitulowały po przegranej bitwieTwierdzę Straszliwego Demona, a niedobitki w ramach kapitulacji uciekły z planety na pojedynczym transwymiarowcu do swoich ziem. Tak oto istnienie Osi dobiegło końca.

Członkowie

  • Sługi Upadłego Pierwszego
    • Kulty plagiatyzackie
    • Czarnoksiężnicy i wiedźmy
    • Demony plagiatu
    • Anarchiści powiązani ze Sługami
  • Ziemscy sojusznicy
    • Neuen Drittes Reich
    • Separatyści z Somalilandu
    • Arabia Saudyjska
    • Palestyna
    • Cypr Północny
    • Państwo Islamskie
    • Albania
    • Al-Kaida
    • Piekło (większość frakcji, początkowo)
    • Angola
    • Afganistan
    • Zimbabwe
    • Korporacja Navala
  • Kolaboranci
    • Szahistan Persji i Iranu Omara Awdżinimiego
    • Kaganat Syberyjski (azjatycka Rosja)
    • Czwarta Rzesza Niemiecka (sojusznik Neuen Drittes Reich)
    • Syryjska Teokratyczna Republika Islamska
    • Sułtanat Bałkański (dawna Jugosławia)
    • Nowy Kalifat Kordoby (południowa Hiszpania)
    • Francuski Związek Narodowo-Socjalistyczny (sojusznik Neuen Drittes Reich, tylko tereny dawnej Francji Vichy)
    • Południowa Włoska Republika Teokratyczna
    • Związek Włoch Północnych (sojusznik Neuen Drittes Reich)
    • Wielkorosyjski Związek Narodowy (sojusznik Sług i Neuen Drittes Reich, tereny okupowane do Uralu)

Znani przedstawiciele

  • Sługi Upadłego Pierwszego
    • Agrinord Hekatomba, Herold Plagiatu, to jest głównodowodzący inwazją na Gaię Bermudię
    • Igrid Pogrobowiec, administrator spraw sojuszników i kolaborantów przy Sługach
    • Gerherius, kapłan Panteonu Plagiatu
    • Oris-Maeil "Krwawy Byk", dowódca Grupy Armii "Nowy Jork"
    • Ygadar Krwawomieczny, dowódca sił lądowych
    • Omarja Pani Bólu, przywódczyni Gwardii Bożej
    • Kontam Sgaris, dowódca oddziałów pacyfikacyjnych
  • Ziemscy sojusznicy
    • Ingrid von Schtanz, przywódczyni Neuen Drittes Reich, lider Osi po śmierci Agrinorda
    • Ibrahim al-Hassan, lider Państwa Islamskiego i Al-Kaidy
    • Gruss van Jager, generał Grupy Armii "Amerika"
    • Edward Johnson, prezes Korporacji Navala
  • Kolaboranci
    • Omar Awdżinimi, twórca marionetkowego rządu irańskiego, wcześniej generał irański
    • Iwan Sołcow, generał Narodowych Bolszewików
    • Turhan Godo, albański premier
    • Anatolij Iguszkow, lider Narodowych Bolszewików