FANDOM

Polish version

Rekinorzeł - latający mutant, jaki ma głowę rekina żarłacza tygrysiego, a resztę z orła. Jest jednak trzykrotnie większy od myszołowa czy bielika. Polują samotnie, dlatego stanowią łatwy cel na ziemi, ale będąc w powietrzu mają niepodzielną władzę. Pojawiły się jako efekt mutacji po Wielkiej Wojnie Światowej, a konkretniej - po zagładzie nuklearnej. Olbrzymie bestie żywią się mięsem i padliną, zjedzą wszystko co jest mniejsze i smakowite, a ludzie spełniają oba warunki, więc chętnie poluje na niegdysiejszych panów powierzchni.

Są częste dla dawnych obszarów miejskich, jak na przykład Warszawy. Gniazda mają powyżej dziesiątego piętra. Polują między innymi na zmutowane psy, które są gatunkiem powszechnym, ale też na wiele innych gatunków występujących na terenie dawnej stolicy Polski. Ze względu na swoje wielkie szpony wbija je w swoją ofiarę z niebywałą łatwością.

W 1994 roku Fil i jej wujek, Kazimierz, wyszli na powierzchnię. Dla małej dziewczynki było to ekscytujące wrażenie. Rekinorzeł mógł zobaczyć odbicie ze szkła jej lornetki. Jeden z nich podleciał więc do kamienicy na rogu Kasprzaka i Krzyżanowskiego. Mała dziewczynka miała jedynie pistolet Obrez, ale zdołała go zranić, a stalkerzy dokończyli robotę. Potem uciekając zaskoczyły ich trzy Cienie, ale rekinorły zaatakowały zbuntowane maszyny. W ten sposób mogli uciec i choć zmutowane psy stały im na drodze Ci zaś uciekli. Los tych rekinorłów pozostał nieznany.